TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Selasa, 6 Mac 2012

KUASA AZIZAN KIAN TERHAKIS

Views
Rupanya Jawatankuasa PEMANDU yang ditubuhkan oleh Pas Pusat semalam bukan sahaja bertujuan untuk memantau pergerakan pentadbiran negeri-negeri di bawah pentadbiran Pas Pusat tetapi sebenarnya lebih kepada mengurangkan kepimpinan dan pembuat keputusan daripada pentadbiran negeri sendiri.
Walaupun Azizan boleh manarik nafas lega beliau tidak digugurkan atau lebih manis bahasa direhatkan daripada jawatan sebagai Menteri Besar kedah, kuasa beliau untuk mentadbir Kedah secara mutlak turut dihadkan.
Di pihak Phahrolrazi dan Dr. Ismail pula menyatakan bahawa beliau bersetuju dilantik semula sebagai Exco dengan 'senang hati' kerana menganggap matlamat sebelum ini untuk menekan Azizan sudah tercapai.
"Sekarang bila dah ada jawatankuasa ini, matlamat kita dah tercapai untuk membuat perubahan dalam kerajaan negeri dan jawatankuasa ini menjadi tempat untuk kita rujuk dan memantau dasar-dasar yang dibuat oleh Kerajaan Negeri Kedah" Y.B Dr. Ir. Phahrolrazi Zawawi, Exco Kerajaan Negeri Kedah
P/S; Kesian Datuk Seri Azizan, nama sahaja Menteri Besar tetapi kuasa di pegang oleh Pas Pusat. Nampak gayanya Datuk Seri Azizan kena bertegas seperti Y.B Datuk Seri Dr. Hasan Ali supaya diri tidak diinjak-injak oleh orang sesuka hati. Biar jadi semut hitam yang berada di atas belalang (pinjam peribahasa Ust. Hashim Jasin, Pesuruhjaya Tinggi Pas Negeri Perlis) dari jadi semut hitam yang dipijak oleh kengkawan-kengkawan (sambungan peribahasa sendiri).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih