TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Selasa, 10 Januari 2012

TAK CUKUP BUKTI TAK SEMESTI TAK BUAT

Views

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam membebas dan melepaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan yang disifatkan ramai pihak sebagai keputusan mengejutkan.
Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah memberi alasan tiada bukti kukuh bagi menyokong keterangan Mohd. Saiful Bukhari dan tidak selamat untuk bergantung kepada bukti asid deoksiribonukleik (DNA).
Mahkamah tidak boleh seratus peratus pasti bahawa integriti sampel DNA yang diambil daripada saksi pendakwa pertama, Mohd Saiful Bukhari tidak terjejas.
Bagi kesalahan seksual di peringkat pembelaan (Saiful Bukhari), mahkamah keberatan untuk mensabitkan tertuduh (Anwar Ibrahim) hanya berdasarkan kepada keterangan Saiful Bukhari tanpa bukti sokongan lain (Utusan Malaysia : 10 Jan 2012).
P/S: Tak cukup bukti tak semestinya tak buat, bukti DNA menyatakan persamaan lelaki Y dengan Anwar Ibrahim satu fakta, bermaksud liwat tetap berlaku diantara peliwat dan yang kena liwat cuma yang membezakan tiada bukti kukuh untuk mensabitkan kesalahan  diantara peliwat Anwar Ibrahim dan yang kena liwat Saiful Bukhari..!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih