TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Rabu, 11 Januari 2012

ANTARA PROTES LARANGAN BERTUDUNG DAN PROTES MEMBEBASKAN ANWAR

Views

Jika di Bangkok Ratusan penduduk Islam mengadakan perhimpunan aman di Pejabat Perdana Menteri Yingluck Shinawatra, semalam bagi membantah tindakan sebuah sekolah menengah aliran Budha melarang pelajar Islam memakai tudung. Kumpulan aktivis Muslim Group for Peace itu menyifatkan tindakan Sekolah Menengah Wat Nongjok yang tidak membenarkan pelajar Islam memakai tudung sebagai satu tindakan prejudis terhadap Islam (Sinar Harian : 11 Jan 2012)
Tetapi bagaimana pula dengan kita sebuah negara Islam yang mana Melayunya adalah Islam hidup dikalangan pelbagai kaum, bangsa dan agama dan Islam adalah Agama Rasmi Negara yang Pemimpinnya juga Islam dan tiada sekatan serta ketakutan dalam menunaikan tanggungjawab sebagai seorang Islam.
Tetapi apa yang telah kita buat semalam?? Jika di Thailand kaum Islam berjuang untuk mendapatkan hak untuk melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang muslim. Tetapi orang Islam kita disini berjuang untuk mendapatkan hak kebebasan kepada seorang pemimpin yang buruk akhlaknya.
Tidak pernah kita terfikir betapa rendahnya maruah kita apabila kita membudayakan aktiviti protes, berhimpun, berdemo dan berasak-asak sehingga timbul kekacauan atas nama A.I sedangkan umat Islam lain berjuang atas  nama A.I. Bezanya A.I kita adalah Anwar Ibrahim sedangkan A.I umat Islam di Thailand adalah Agama Islam. Mohon dilindungi kita dari bala bencana di atas perpecahan yang sengaja kita wujudkan dan di wujudkan oleh A.I ini!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih