TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Rabu, 21 Disember 2011

PAS TERGELINCIR

Views
Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohamed Ali menyifatkan partinya PAS semakin tergelincir daripada perjuangan asal dan berdepan kemungkinan hilang sokongan rakyat sekiranya terus meminggirkan perjuangan memartabatkan Islam.
"Pas sekarang sudah dipenuhi dengan golongan profesional dan akademik yang bersifat sekular berbanding sebelum ini yang menyaksikan parti ini dikuasai golongan ulama"
"Matlamat asal penubuhan Pas adalah untuk mendirikan negara Islam dengan cara memartabatkan agama Islam, masyarakat Islam serta memperkukuhkan peranan ulama supaya mereka mampu menggarap Islam dalam pemerintahan"
"Pas lebih cenderung mengamalkan 'politik' memenuhi kehendak rakan sehingga sanggup mengorbankan prinsip perjuangan yang dipertahankan sejak penubuhannya"
"JIKA UMNO BAWA AGENDA ITU (MEMPERJUANGKAN ISLAM, MELAYU DAN RAJA-RAJA MELAYU) TETAPI SAYA KETEPIKAN, HINALAH HASSAN ALI, HASSAN ALI TIDAK ADA OBJEKTIF!!!"
P/S: Jika Hassan Ali begitu berani mempertahankan Islam, Melayu dan Raja-Raja Melayu, mengapa pemimpin Islam(berstatus pewaris nabi) begitu dayus mempertahankan kafir cina dan peliwat sehingga Parti yang awalnya dilaungkan memperjuangkan Islam ditukar matlamatnya kepada parti memperjuangkan negara kebajikan. Di tahap kebulurankah  penduduk negara ini...setelah 54 tahun Malaysia Merdeka sehingga perjuangan PAS terpaksa diubah kepada perjuangan negara kebajikan???? Fikir-fikirkanlah!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih