TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Isnin, 19 Disember 2011

MAHASISWA BIADAP

Views

Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1971 masih lagi dalam proses perbincangan, mahasiswa dalam dari ahli Solidariti Mahasiswa Malaysia (SSM) sudah menunjukkan kebiadapan. Sudahlah berdemonstrasi dan menurunkan bendera yang memaparkan gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, mereka ENGGAN pula MEMINTA MAAF.
Sepatutnya sebagai mahasiswa yang menjadi tonggak harapan ibu bapa, apa yang perlu dicari adalah ilmu sebagai pembimbing diri dan membimbing masyarakat bukannya berdemonstrasi atau menunujukkan ledekan emosi akibat hasutan kumpulan-kumpulan tertentu yang menjadikan 'pencari ilmu' ini sebagai batu loncatan untuk mencapai hasrat politik mereka.
P/S; Jika beginilah gayanya 'peel' mahasiswa yang sepatutnya menjadi intelek tetapi menjatuhkan martabat 'intelek' sehingga sanggup 'bergelek'..'berasak'..dan 'memekik' yang boleh menjejaskan kesejahteraan dan ketenteraman, lebih baik AUKU yang diperkenalkan oleh Tun Mahathir Mohamed di kekalkan, jika tidak rosak imej Universiti apabila anak murid asyik berpolitik jalanan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih