TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Khamis, 29 Disember 2011

ANGKA 9 PENENTU ATAU TERAKHIR

Views
Jika dilihat daripada susun digit 1-9, 9 sudah pasti merupakan angka yang terakhir. Jika 10 sudah menjadi 1+0, yang mencakupi dua angka yang awal iaitu 1 dan 0. Sedangkan angka dalam lingkungan 1-9 adalah angka-angka bersendirian dan tidak diulang dan angka-angka ini berdiri dengan sendirinya 'tegak, nyata dan tidak boleh diubah'.
Sembilan (9) seringkali dikaitkan dengan 9 bulan (kandungan untuk bayi dikandung di dalam perut ibu sebelum keluar menjengah dunia). 99 adalah nama-nama 'Asma' Allah yang disuruh untuk kita umat Islam beramal dengan sifat-sifatNYA dan ganjaran syurga kepada orang yang memiliki dan beramal dengan sifat-sifat Asma Allah. 9 November satu kejadian yang tidak boleh dilupakan oleh seluruh dunia bagaimana bangunan lambang kebanggaan Amerika Syarikat di rempuh oleh pesawat pejuang yang digelar sebagai 'terrorist' Al-Qaeda.
Di Malaysia 9 Julai 2011, Perarakan Bersih 2.0 yang dikepalai oleh Ambiga untuk mengambarkan kepada Dunia bahawa Malaysia negara yang tidak selamat dan kerajaannya kejam di lakon dan tayangkan. 9 November 2011 sekali lagi perarakan atas nama Hak Asasi Manusia dan Perjuangan kepada Seks Bebas di ulang tayang.
Kini debaran kepada 9 Januari 2012 penentu kepada nasib seorang yang bernama Anwar Ibrahim a.k.a Imam Mahdi@Dajjal akan ditentukan nasibnya samaada pengakhiran atau permulaan episod untuk beliau memimpin dan menjadi pemimpin peliwat pertama yang diangkat dan disanjung setelah ramai pemimpin yang terlibat dalam skandal seks pasti kecundang karier politiknya. Dan usaha terkini beliau meraih simpati adalah melalui siri jelajah beliau ke 9 juga negeri yang dikenal pasti yang melibatkan 18 lokasi utama yang dikira 9 gandaan  2 pasti jawapannya 18 atau 18 dicampur 1 + 9 pasti 18 atau dibahagi 18 /2 pasti jawapannya 9, kelihatan seperti sinonim 9 dengan Pakatan Rakyat atau lebih tepat sekali 9 dengan Anwar Ibrahim. Apa yang pasti 9 Jan 2012 akan terjawab segala persolan dan samalah kita nantikannya.
P/S: Umar Al-Khatab R.A berkata terdapat 9 jenis anak 'Demon' yang cuba untuk menghasut dan menyesatkan kehidupan kita setiap hari iaitu, Zalithun - menggoda manusia untuk berbelanja lebih, Wathiin - menghasut orang yang dilanda musibah supaya bersangka buruk pada Allah, A'awan - menghasut raja /pemerintah supaya tidak mendekati rakyat, leka dengan kedudukan dan kekayaan dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama', Haffaf - mengajak kearah kemaksiatan, Murrah - melalaikan orang yang suka pada hiburan /alatan muzik /dunia glamour, Masuud - bertenggek di bibir manusia untuk sentiasa bergossip, mengumpat dan mengfitnah, Daasim - bertenggek di pintu rumah untuk merosakkan keharmonian rumahtangga dan mewujudkan pergaduhan, Walahan - mewujudkan perasaan was-was dalam wudhuk, solat dan ibadat dan Lakhuus - merupakan sahabat kepada kaum Majusi yang menyembah api.
Tetapi jika difikirkan kenapa 'demon' pun perlu ada 9 ekor juga kenapa tidak (1-8 atau 10 - infinity) dan kaitan dengan nombor kegemaran seseorang yang dinobatkan setaraf Imam Mahdi@dajjal ini?? Fikir-fikirkanlah.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih