TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Selasa, 16 Julai 2013

SUNGGUH MELAMPAU

Views
Memang melampau, umat Islam Malaysia di persendakan lagi.
Baru beberapa hari yang lalu umat Islam di negara ini dikejutkan dengan kenyataan kontroversi daripada wakil kedutaan Vatican di Malaysia Uskup Agong Joseph Marino yang menyokong penuh langkah Gereja Katolik menggunakan kalimah Allah kini timbul pula isu penghinaan terhadap seluruh umat Islam yang sedang melaksanakan ibadah puasa apabila pasangan melampau Alvin dan Vivian telah memuatnaikkan gambar hidangan Bak Kut Teh (sup tulang babi) dengan kapsyen selamat berbuka puasa. Malah pasangan ini sebelum ini telah pun mencipta kontroversi dengan memuatkan naik beberapa kali gambar aksi seks lucah mereka dan mempromosikan aktivti budaya seks bebas tanpa ada perasaan segan silu kepada pengikut laman sosial mereka.
Perkara sebegini menunjukkan bahawa perkara sebegini merupakan serangan secara halus oleh pihak-pihak tertentu untuk melemahkan umat Islam. Agama Islam dipersendakan tanpa henti. Malah persendaan ini jika tidak ditanggani dengan tegas akan menyebabkan Islam itu lemah.
Sedangkan di Pakistan, Mahkamah Pakistan semalam dilaporkan telah menjatuhkan hukuman penjara seumur hidup terhadap remaja Kristian atas tuduhan menghantar mesej menghina Islam. Bagaimana dengan negara kita, adakah sekadar cukup sekadar membuat laporan polis dan bantahan, tetapi tiada sebarang tindakan!!
P/S. Sudah tiba masanya untuk kita bertegas kerana jika dibiarkan mereka ini akan terus menghina Islam dan Umat Islam dalam pelbagai cara dan bentuk. Sekadar permohonan maaf tidak mencukupi kerana perkara sebegini akan berulang lagi nanti.!!!

Sumber: artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130716/dn_01/Sudah-terlalu-melampau#ixzz2ZBBimGkX 
http://mymassa.blogspot.com/2013/07/duta-vatican-cabar-islam-di-malaysia.html?showComment=1373718224778
http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20130716/lu_11/Hina-Islam-Kanak-kanak-Kristian-dipenjara-seumur-hidup

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih