TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Isnin, 30 Januari 2012

PELIK DAN GANJIL PUTAR BELIT

Views
Itulah apabila di hadapan, cakapnya lain, bila di belakang lain pula bunyinya. Sehingga Duta Palestin ke Malaysia Abdelaziz Abughoush menyifatkan kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai "Pelik dan Ganjil" dalam temubual Anwar Ibrahim dengan Wall Street Journal bahawa beliau menyokong penuh usaha melindungi keselamatan Israel menentang Palestin. 
'Pelik dan Ganjil' itu masih lagi lembut bahasanya. Ada kemungkinan beliau terlalu hairan agaknya. Yelah siapa yang tidak pelik, yang menyerang adalah Israel dan yang kena serang pula adalah Palestin. Adakah wajar negara yang menyerang diberi perlindungan berbanding negara yang di serang???
Tapi apa yang pelik dengan Anwar Ibrahim. Seperti kes Saiful dan Anwar. Yang menyerang adalah Anwar dan yang kena serang pula adalah si Saiful. Tetapi malangnya yang mendapat perlindungan adalah Anwar bukannya Saiful.
Selepas ini Duta Palestin kena lebih berhati-hati apabila berhadapan dengan Anwar Ibrahim, bukan apa takut kena serang, yelah sehingga sekarang serangan terhadap beliau masih lagi kebal. Itupun jika Israel tidak mengeluarkan kenyataan 'Pelik dan Ganjil'. Jika tidak tempoh lupus Anwar Ibrahim mungkin tidak lama lagi. Yelah asyik dok belit orang, lama-lama nanti pasti akan jadi simpul mati. Tunggu dan lihat sahajalah!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih