TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Jumaat, 6 Januari 2012

BUTA KERANA ANWAR

Views
Kenapa buta? Akhir ini ramai yang buta. Ramai yang menjadikan diri mereka taksub lalu buta. Pelajar yang sepatutnya menuntut ilmu juga menjadi buta pada tanggungjawab mencari ilmu. Tuk Imam, Tuk Sheikh, Tuk Ustaz dan segala macam panggilan kepada golongan yang ada agama juga menjadi buta pada ilmu yang mereka pernah ada. Seorang insan yang sepatutnya bersikap dengan sikap dan sifat -sifat mahmudah juga menjadi buta sehingga membabi buta tingkah laku mereka dengan sifat-sifat mazmumah.
Malang sekali masyarakat yang diberi mata tetapi buta untuk melihat, masyarakat di beri hati tetapi buta untuk menilai, masyarakat yang diberi akal fikiran tetapi buta untuk berfikir dan masyarakat yang diterapkan dengan nilai-nilai murni kini buta kepada kejahilan dan kerosakan.
Mungkin ramai yang melihat kerosakan dan kemusnahan, ketidakteraman dan ketakutan satu bentuk tindakan yang paling mengasyikkan dan mungkin membahagiakan sehingga buta untuk mentafsir yang mana satu benar dan yang mana satu salah. Sanggup mengorbankan kedamaian dan ketenteraman negara hanya untuk membela nasib seorang petualang yang bernama Anwar Ibrahim
Semoga kebutaan ini dicelikkan sebelum kegelapan membuta mata hati buat selama-lamanya atau terlewat untuk dicelikkan.
P/S: SAY NO TO DEMO 901 ANWAR IBRAHIM
Dari Annas رضي الله عنه, berkata Rasulullah صلى الله عليه وسلم :

ما عث نبي إلا أنذر أته الأعور الكذاب ألا إنهأعور و إن ربكم ليس بأعور وإن بين عينيه مكتوب كلفر فيه
Tidaklah diutus seorang nabi pun, kecuali memperingatkan umatnya dari bahaya si BUTA, sang PENDUSTA, ketauhilah sesungguhnya dia BUTA SEBELAH sedangkan Rabb kalian tidak buta. Dan sesungguhnya diantara kedua matanya tertulis KAFIR (Hadis Riwayat Bukhari)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih