TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Jumaat, 23 September 2011

RETAK MENUNGGU BELAH

Views
Gambar: Berita Harian 23 Sept 2011

KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, berkata beliau tidak kisah DAP keluar daripada pakatan pembangkang jika tidak setuju dengan pendiriannya mengenai pembentukan negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud di Kelantan. "Nak jumpa berapa kali jumpa dah... DAP dah keluar sekali dalam APU dulu. Tak apa saya kata... bye bye tak ada apa, sekarang ini dia masuk balik, jadi itu dia punya pasal.
Di KUALA LUMPUR, Karpal Singh berkata cadangan Nik Aziz mewujudkan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud  bukan saja dilihat tidak pragmatik, malah tidak kena pada masanya selain bercanggah dengan dasar pakatan pembangkang dan boleh menimbulkan ketakutan masyarakat bukan Islam.Beliau juga hairan dengan kenyataan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang secara peribadi menyokong hasrat Nik Aziz menubuhkan negara Islam dan melaksanakan hukum hudud.
Penasihat DAP, Lim Kit Siang, berkata DAP konsisten dengan pendirian menolak penubuhan negara Islam serta hukum hudud yang dicadangkan PAS dan menganggap ia tidak sesuai dilaksanakan di negara ini.
P/S: Ini dinamakan 'tidur sebantal mimpi lain-lain'...hanya 'menanti retak menunggu belah sahaja'..biasalah belum dapat..'pakat baik punya' bila dah dapat nanti pasti confirm gaduh tak ingat dunia...yang pasti rakyat Malaysia kena bijak menilai dan memilih yang mana intan dan yang mana kaca...!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih