TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Selasa, 13 September 2011

NAJIB WAJAR TANGGUH PRU13 - TUN M

Views
Tun Dr. Mahathir Mohamad menasihatkan Datuk Seri Najib Tun Razak melewatkan Pilihanraya Umum ke- 13 (PRU 13) dan merasakan Perdana Menteri sewajarnya menggunakan masa yang ada untuk meneliti calon terbaik bagi mewakili Barisan Nasional (BN).

Bekas perdana menteri mendakwa, ketua bahagian parti komponen BN sedang bertelingkah untuk menjadi calon pilihan raya.
Menurutnya,pendekatan 'calon boleh menang' kemungkinan boleh mencetuskan masalah bagi perikatan itu kerana ia boleh menyebabkan lebih banyak perpecahan antara pemimpin yang hendak bertanding.
"Menjadi amalan biasa bagi seseorang calon untuk bertindak membuktikan bahawa calon yang dipilih adalah tidak layak".."Masalah ini sukar diatasi dan ia masih menjadi satu masalah" katanya.
Dr. Mahathir berkata, Najib sebagai pengerusi BN seharusnya menjelaskan kepada parti komponen bahawa sokongan tidak bersyarat kepada calon yangdipilih adalah penting meskipun mereka secara peribadi tidak menyokong calon yang dipilih.
Pentadbiran Najib berhadapan dengan tahun yang sukar selain terpaksa berhadapan kecaman berhubung cara pihaknya menanggani perhimpunan Bersih 2.0 Julai lalu.
PRU ke 13 dijangka akan diadakan dalam waktu terdekat ini.
Mandat semasa Kerajaan Pusat hanya akan berakhir April 2013 (Sumber: Sinar Harian Edisi Utara 13 Sept 2011)
P/s: Apa yang pasti setiap pemimpin dalam parti BN perlu bersatu hati demi untuk perjuangan parti dan ketepikan soal kepentingan peribadi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih