TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Khamis, 2 Februari 2012

TAWAN DULU PUTRAJAYA BARU CEGAH KEMUNGKARAN

Views
Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali mendedahkan wakil Pas Pusat pernah datang menemuinya dan meminta agar segala penguatkuasaan bagi mencegah kemungkaran dikurangkan kerana khuatir ia menjejas sokongan terhadap pembangkang.
"Apa yang dia kata, dia kata yang penting Dr. Hasan, kita kena tawan Putrajaya dulu. Ini orang Pas yang bercakap, masya-Allah...lillahitaala, itulah bahasanya" Hasan Ali
"Di Selangor ini yang Menteri Besar Besar orang Islam, Exco Kerajaan Negeri terdiri dari lima orang Islam dan Exco Agama juga orang Islam pun tak boleh nak dilaksanakan tindakan mencegah kemungkaran; apa yang kita (Pas) boleh buat kalau kita tawan Putrajaya?
"Saya tidak kata Putrajaya itu tidak penting tetapi jangan sampai gadai agama. Perintah Allah kita junjung, keinginan manusia kita kelek (usung) bukan sebaliknya seperti Pas hari ini. Keinginan siapa? Keinginan seorang rakyat Malaysia yang terlalu nak jadi Perdana Menteri," katanya.
"Saya dipecat tanpa ada pertuduhan bertulis sedangkan mengikut perlembagaan parti ia wajib.Saya juga tidak diberi ruang walau seminit untuk membela diri dan inilah kali pertama dalam sejarah Pas, parti ini begitu drastik mahu memecat saya hanya kerana tekanan DAP dan PKR"
"Kesalahan saya bukan mencuri; bukan merompak; bukan mengugat kepimpinan parti dan bukan isu moral. Saya tidak meliwat orang, kesalahan saya bukan kerana gila kuasa, kesalahan saya kerana melaksanakan Enekmen Jenayah Syariah di Selangor."
"Salah saya kerana membuat ulasan bukan mengenai Pas tetapi mengenai Anwar hanya kerana tidak setuju demonstrasi 9 Januari. Isu mahkamah itu masalah peribadi, kenapa harus dibabit dengan rakyat dan mahasiswa yang ketika itu peperiksaan berlangsung" Hasan Ali - Utusan Malaysia 2/2/2012
P/S: Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak pula menyuarakan rasa tidak gentar dengan kritikan sekutu Pas iaitu Parti Keadilan Rakyat dan DAP mengenai tindakan beliau yang tidak mematuhi apa yang terkandung dalam Buku Jingga. Mungkinkah nasib Datuk Seri Azizan akan menjadi seperti Hasan Ali kerana tidak mahu mematuhi arahan agar menawan dahulu Putrajaya baru dicegah kemungkaran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih