TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Rabu, 4 Januari 2012

ANTARA NUR AMALINA DAN ADAM ADLI

Views
Agak terkejut dengan pendedahan terbaru di beberapa blog mengenai perubahan yang berlaku kepada Nur Amalina Che Bakri. Seorang yang pernah menempa nama dalam sejarah sebagai pelajar cemerlang dengan keputusan 17 A dalam semua mata pelajaran yang diambil dan diduduki beliau pada tahun 2004 dan sekarang sedang melanjutkan pelajaran dalam bidang perubatan di United Kingdom. Perbualan hangat ialah apabila si gadis comel bertudung ini telah dikatakan berubah sikap serta kehilangan identiti sebagai pelajar melayu Islam apabila kini berpakaian yang menjolok mata dan berambut perang. Dan yang lebih parah lagi, ada yang mengatakan bahawa beliau juga telah gagal dalam peperiksaan dan juga pelajaran.
Ada yang cuba mengaitkan beliau dengan hero UPSI terkini Adam Adli Abd Halim mengenai SIAPAKAH LEBIH POPULAR di antara pertukaran imej, kejutan budaya dan gagal dalam peperiksaan selepas dinobatkan sebagai pelajar genius (Nur Amalina Che Bakri) atau popular dengan cara  menurunkan bendera PM di PWTC, berdemonstrasi, mengajak pelajar UPSI melakukan rusuhan, memprotes tindakan disiplin pentadbiran UPSI dan sememangnya tidak berapa pandai, mentah, ego, emosi cubaan untuk menjadi hero kepada gerakan mahasiswa.
Apa yang boleh disimpulkan sekiranya Nur Amalina gagal dalam pelajaran beliau merupakan mangsa kepada keadaan, budaya, persekitaran, teman yang MENGHASUT atau MERACUNI pemikiran beliau untuk bertindak dengan tindakan yang sedemikian rupa. Berbeza pula dengan Adam Adli beliau adalah PENCETUS kepada KEKACAUAN, PENGHASUT  dan PERACUN kepada pemikiran pelajar-pelajar UPSI untuk bertindak di luar kawalan agar membela beliau. Sedangkan KEKACAUAN itu beliau yang CIPTAKAN. Sekiranya beliau gagal dalam pelajaran dan gagal dalam kehidupan adalah disebabkan oleh tindakan beliau sendiri. Sangat berbeza penakrifannya diantara MANGSA KEADAAN seperti Nur Amalina Che Bakri di mana KEADAAN yang membentuk kepada PERUBAHAN beliau, sedangkan PEMANGSA  seperti Adam Adli pula menjadikan pelajar-pelajar UPSI sebagai MANGSA beliau dan KEADAAN sebagai ruang untuk beliau mencipta satu PERUBAHAN!!
P/S: Harian Metro hari ini melaporkan ibu Nur Amalina menafikan perubahan yang berlaku kepada anaknya dan berita mengenai kegagalan Nur Amalina tersebut adalah fitnah. Dengan sokongan seorang ibu di sisi diharap Nur Amalina tidak tersasar jauh terhadap kejutan budaya dan adakah Ibu Adam Adli merestui setiap tindak tanduk anaknya??Fikirkanlah!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih