TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Isnin, 5 Disember 2011

KERAJAAN PEMBANGKANG KEMERE

Views
Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Mahathir menggelar Kerajaan Negeri di tadbir oleh pembangkang sebagai 'kemere' kerana tidak ada usaha membantu rakyat keluar dari tekanan hidup dan hanya tahu mengkritik.
"Mereka tidak bagi buah fikiran cara terbaik untuk diselasaikan pada masa rakyat terbeban dengan pelbagai masalah, sebaliknya hanya tahu mengkritik program kerajaan BN walaupun ia hanya perkara remeh-temeh"
Sebagai contoh ulas Datuk Mukhriz " KR1M usaha murni kerajaan BN, sebaliknya menjadi amalan pembangkang menjadikannya polemik supaya dapat kritik dan mempolitikkan apa saja usaha BN walaupun ia dilaksanakan demi kebaikan rakyat".
"Inilah bezanya pendekatan kerajaan BN dengan parti pembangkang dalam usaha meringankan beban rakyat" katanya selepas merasmikan Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M) KM 15 di Padang Sera, Jerlun, semalam.
P/S : 'Kemere' dalam loghat bahasa kedah bermaksud 'cikai', yang bererti 'lekeh' atau  'teruk' dan 'lemah'. Tepat sekali apa yang dikatakan oleh Datuk Mukhriz,  yang kerajaan pembangkang ini 'kemere' kerana tahu mengkritik dan mencari kelemahan bukannya cuba mentadbir atau mengurus dengan baik selepas di beri mandat oleh rakyat. KR1M satu contoh manipulasi pembangkang untuk mengelirukan rakyat, bukannya mendokong usaha kerajaan mengekang kenaikan harga pasaran oleh pemborong atau peruncit yang mengambil kesempatan malah menghasut rakyat untuk mengatakan barangan KR1M tidak berkualiti dan boleh memudaratkan pengguna.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih