TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Rabu, 7 Disember 2011

BILA NIK AZIZ SETARAF NABI

Views

Inilah ulama' apabila terlalu lama diangkat sebagai pemimpin, apabila terlalu lama memegang tampuk pemerintahan, apabila terlalu lama memegang kuasa, dan apabila terlalu lama merasa diri yang terbaik, dan apabila diri di samataraf dengan nabi sudah tidak lagi merasa perasaan takut atau gentar bahawa diri adalah kepunyaan dan hamba Allah dan merupakan umat nabi Muhammad S.A.W.
Malah kenyataan seorang penceramah dari parti tersebut iaitu Shamsul Zaman Shukri atau lebih dikenali dengan gelaran 'ustaz budak' langsung tidak memberi kesan di hati beliau yang gelaran Nabi hanya layak kepada pesuruh Allah yang dipilih bukannya untuk Ulama yang memerangi atau mengkafirkan umat Islam sesama sendiri. Ini bahananya apabila Ulama' menjadikan sahabat karib serta rakan rujukan daripada kalangan bukan Islam (kafir) sehingga hati menjadi keras dan fikiran menjadi terpesong sehingga bangga dan ta'ajub pada diri sendiri.
Malah pemimpin seangkatan beliau yang beliau anggap sebagai musuh hakiki pun bersilih ganti meletak jawatan dengan perasaan redha dan tawadhuk bahawa jika diri jika sudah tidak mampu lagi memimpin sebelum perasaan riak menguasai diri sehingga perlu dijatuhkan dengan cara yang tidak baik lebih baik berundur diri. Berundur diri bukan bermaksud tiada sokongan tetapi berundur diri untuk memberi laluan kepada muka-muka baru menonjolkan bakat kepimpinan kerana pemimpin datang silih berganti bukan memimpin untuk menongkat dunia. Berundur diri dengan cara terhormat juga akan membuat semua orang lebih hormat dan dihormati malah diangkat lagi martabat sebagai pemimpin yang sejati.
Apa yang pasti perjuangan Nik Aziz sebagai ulama' sudah jauh terpesong malah lagi jauh terpesong apabila membenarkan diri diangkat SETARAF NABI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih