TiaDa KaTa SeiNdaH BaHAsA...SelamAt DaTanG ke PenaMaNja.BloGsPot.CoM

Jumaat, 9 September 2011

MAT SABU a.k.a MAT INDERA

Views

Pembangkang..sekiranya tiada isu ibarat parti yang mati. Kalaulah tidak dilayan kenyataan Mat Sabu mengherokan Mat Indera..tentulah tidak meriah..sebabnya Mat Sabu bukannya orang bawah dalam sebuah parti politik...beliau Timbalan Presiden Pas...orang nombor dua selepas Presiden, Dato' Seri Abdul Hadi Awang. 
Tetapi kalau dilayan berjela-jela kenyataan menghina daripada Mat Sabu ini yang menggelarkan Mat Indera sebagai hero dan memperlecehkan pengorbanan anggota polis yang mempertahankan balai polis Bukit Kepong pasti ada pihak akan mendakwa...promosi percuma 'mempopularkan' si Mat Sabu ini.
Sedangkan sumbangan sebenar beliau kepada politik tanahair tiada apa pun...lebih kepada cerita sensasi sahaja.  tetapi menjadi semakin 'besar kepala' apabila beliau muncul dengan watak 'Mat Indera' superhero  edisi terbaru Kisah Bukit Kepong beliau.
"Inilah pendekatan yang digunakan oleh Mat Sabu. Isu Popular dan Sensasi (mendewa-dewakan komunis).....wujudkan kontroversi walaupun ia tidak logik dan melanggar arus perdana" (Dr. Jeniri Amir, Penganalisis Politik Unimas).
"Biar dia (Mat Sabu) cakap banyak, biar kita tahu lubuk hati dia yang sebenarnya. Kalau dia tidak cakap, kita tidak tahu siapa di belakang dia. Sekarang ini kita tahu, mereka sebenarnya adalah penyokong komunis dan pengganas. Tidak perlulah tangkap dia (Mat Sabu) beri dia cakap banyak-banyak kerana rakyat harus tahu kerana kalau tidak mereka akan terus tertipu sepanjang masa," (Tun Dr. Mahathir Mohamad)
P/s: Mat Sabu itulah Mat Indera...tanpa Mat Indera sepilah nama Mat Sabu... tambahan pula sebagai Timbalan Presiden Pas perlulah lebih ProAktif menghidupkan isu-isu terbaru..jika tidak pasti akan jadi suam-suam kuku....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua Komen Amat Dihargai. Terima Kasih